Biertje

Dommelen - Brouwerij De Oranjeboom

Dommelen – In deze tijd waarin de mens overspoeld wordt door media als internet, televisie, of zelfs een eigen glossy, zijn er talloze advertentie mogelijkheden.

Herkenbaarheid is voor bedrijven dan ook een kostbaar gegeven. “The medium is the message”. Kosten noch moeite worden gespaard om met onderscheidend logo en gevatte marketingcampagnes de aandacht te trekken. Tachtig jaar geleden ging dat niet zo, althans niet in de mate van vandaag de dag. Maar dat er aandacht aan het briefpapier werd geschonken blijkt wel uit dit briefhoofd van de Stoombrouwerij De Oranjeboom. Van 1882 tot 1938 zwaaide Wilhelmus Cornelis Snieders hier de scepter. Dat hij dit kennelijk zeer naar behoren deed, blijkt uit het feit dat Willem als een van de eersten in Dommelen een auto bezat. In 1919 reed hij al in een in een Duitse Adler. In 1938 trok hij zich terug uit de brouwerij, en overleed in 1945. Hoe succesvol Wilhelmus Snieders ook was, een eigen glossy met de naam “Willem”, heeft hij niet mogen meemaken.  
Reactie plaatsen

Naam

E-mail

Bericht

Ik ga akkoord met het privacy beleid




Vergeet niet akkoord te gaan met het privacy beleid
Reacties worden geladen...
Ontdekken
Didas-fabriek
Het uitgaan van de Philipsfabriek in 1951 ter hoogte van de kruising Mathildelaan-de Jonghlaan, fotograaf A.W. van de Kerkhof | Beeldcollectie RHCe
Vele Eindhovenaren waren in 1987 op een geheel andere manier met de toekomst van Eindhoven bezig. De ‘vrienden van de Markt’ maakten zich sterk voor het behoud van de Markt als stadshart en ageerden tevergeefs tegen de bouw van het huidige winkelcentrum de Heuvelgalerie.
Bedevaart naar Lourdes
images/hourglass.png

ZOEKEN...