Uw zoekacties: Gemeentebestuur Mierlo, 1932-1967

13140 Gemeentebestuur Mierlo, 1932-1967

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

beacon
 
 
Inventaris
-1.84 MAATSCHAPPELIJKE ZORG. VERZEKERINGSWEZEN
-1.842 Maatschappelijke zorg ten behoeve van verschillende groepen
13140 Gemeentebestuur Mierlo, 1932-1967
-1.84 MAATSCHAPPELIJKE ZORG. VERZEKERINGSWEZEN
-1.842
Maatschappelijke zorg ten behoeve van verschillende groepen
NB:
Onder -1.843 en -1.844 wordt de maatschappelijke zorg onderscheiden naar werkterrein respectievelijk doelgroep. -1.843 omvat de bemoeiingen met een meer algemeen karakter, niet of minder toegespitst op één bepaalde doelgroep.

Kenmerken

Gemeente:
Geldrop-Mierlo
Type archief:
Overheid